Розлади аутистичного спектру

Аутизм – розлад з характеристиками, що проявляються цілим спектром варіантів. Це означає,
що існує широка ступінь варіацій в тому, як воно впливає на людей. Кожна дитина аутистичного спектру має
унікальними здібностями, симптомами і проблемами. Вивчення різних розладів аутистичного спектра допоможе
вам краще зрозуміти свою дитину, краще орієнтуватися у різних значеннях термінів про аутизм і спростить
спілкування з лікарями, вчителями і психотерапевтами, які допомагають дитині.

Суть розладів аутистичного спектру

Аутизм – не окрема захворювання, але цілий спектр тісно пов’язаних друг
з одним розладів з єдиним ядром симптомів. Кожен індивід аутистичного спектра в певній
ступеня стикається з проблемами, пов’язаними з соціальними навичками, емпатією, спілкуванням і гнучкістю
в поведінці. Але рівень порушень і комбінація симптомів варіює в величезному діапазоні
від людини до людини. Насправді, дві дитини з одним і тим же діагнозом можуть
виглядати зовсім по-різному, коли ми говоримо про їх поведінку і їх здібностях.

Якщо ви – батько дитини аутистичного спектру, ви могли чути різні терміни,
включають «високо-функціональний аутизм», «атиповий аутизм», «розлад аутистичного
спектра »або« глибоке розлад розвитку ». Ці терміни можуть збивати з пантелику не тільки
тому, що їх так багато, але і тому, що лікарі, психотерапевти та інші батьки використовують
їх в різних сенсах.

Але незалежно від того, що називають лікарі, вчителі та інші фахівці
розладом аутистичного спектру, істинно важливі унікальні потреби вашої дитини
. Жоден діагностичний
ярлик не скаже точно, з якими викликами стикається дитина. Підбір лікування, який враховує потреби
вашої дитини, а не фокус на тому, як називається проблема, є найбільш корисним з того, що
Ви можете зробити. Вам не потрібен діагноз, щоб почати допомагати дитині з його симптомами.

# Xf129;

Іноді «аутизм» насправді означає «розлад
аутистичного спектра »

Коли люди використовують термін «аутизм», він може означати одну з двох
речей. Вони можуть мати на увазі «розлад аутистичного спектру» або «класичний
аутизм ». Але поняття «аутизм» часто використовується в більш широкому сенсі, щоб
позначити всі розлади аутистичного спектру. Тому якщо хтось говорить про аутизм вашої дитини,
не думайте, що він має на увазі, що ваша дитина має аутистическое розлад, а не розлад
аутистичного спектру. Якщо ви не впевнені, що мається на увазі, не бійтеся запитати.

Види розладів аутистичного спектру

Розлад аутистичного спектра належить до «зонтичної» категорії, що включає
п’ять захворювань дітей, відомих як «глибоке розлад розвитку» (ГРР). деякі фахівці
по аутизму використовують термін «глибоке розлад розвитку» і «розлад аутистичного
спектра »взаємозамінні. Однак коли більшість людей говорять про розлади аутистичного спектру, вони
мають на увазі три найбільш поширених глибоких розладів розвитку:

  • аутизм
  • синдром Аспергера
  • Глибоке розлад розвитку – неуточнений.

Дитяче дезинтегративное розлад (так відоме як синдром Хеллера) і Синдром Ретта –
два інших глибоких розлади розвитку. Так як обидва є рідкісними генетичними захворюваннями, то вони зазвичай
розглядаються як окремі медичні захворювання, які насправді не належать аутістіческому
спектру.

Де моя дитина на континуумі аутистичного спектру?

Три розлади аутистичного спектру поділяють багато однакові симптоми, але вони розрізняються
за своєю тяжкістю і своїм впливом. Класичний аутизм або аутистическое розлад, є найбільш важким
з розладів аутистичного спектру. Більш помірний варіант – синдром Аспергера. Його також іноді
називають «високо функціональним аутизмом» або атиповим аутизмом. Згідно Центру розкриття потенціалу при розладах
аутистичного спектра [Autism Spectrum Resource Center], тільки 20% людей аутистичного спектру має класичний
аутизм. Переважна більшість виявляється десь в більш помірному діапазоні спектра.

Так як розлади аутистичного спектру поділяють багато подібних симптомів, може бути складно
відрізнити одну форму від іншої, особливо на ранніх стадіях. Якщо ваша дитина відстає в розвитку або проявляється
інша поведінка, схоже на аутизм, вам буде потрібно відвідати лікаря для проведення ретельної оцінки. лікар допоможе
зрозуміти, в якій точці діапазону аутистичного спектру знаходиться дитина, якщо взагалі у нього саме ця
проблема.

Ознаки та симптоми

Як у дітей, так і у дорослих, ознаки та симптоми розладу аутистичного
спектра включають проблеми з соціальними навичками, промовою і мовою і обмеженість в інтересах
і активності. Однак існують велика різниця, коли мова заходить про тяжкість симптомів, їх комбінації
і моделях поведінки.

Тримайте в голові, що тільки лише те, що дитина має деякі симптоми, що нагадують
аутизм, не означає, що у нього розлад аутистичного спектру. Розлади аутистичного спектру
діагностуються на основі присутності множинних симптомів, які порушують здатність дитини спілкуватися,
формувати відносини, досліджувати навколишній, грати і вчитися.

соціальні навички

Базові соціальні взаємодії складні для дитини з розладом аутистичного спектру.
Симптоми включають:

  • Незвичайний або неприйнятний мову тіла, жести і вирази обличчя (наприклад, уникнення зорового контакту
    або використання виразів обличчя, які не підходять під те, що дитина говорить).
  • Недолік інтересу до інших людей або відсутність інтересу до демонстрації досягнень (наприклад,
    дитині не цікаво показувати вам свої малюнки або показати на пташку, яку він помітив).
  • Відсутність інтересу до інших людей або до соціальної взаємодії; сприймається як відчужений
    і відірваний від інших; воліє самотність.
  • Складність в розумінні почуттів інших людей, їх реакцій і невербальних проявів.
  • Протидія дотиків.
  • Складність або неможливість заводити друзів серед дітей того ж віку.

Мова і мова

Проблеми з промовою і розумінням мови є вірною ознакою розладів аутистичного
спектра. Симптоми включають:

  • Починає говорити пізніше визначеного (після двох років) або не починати зовсім.
  • Каже ненормальним тоном голосу або з дивною ритмом.
  • Повторює слова або фрази знову і знову без наміри до спілкування.
  • Не може почати розмову або підтримати його.
  • Складно повідомляти про свої потреби і бажання.
  • Не розуміння простих тверджень або питань.
  • Відноситься до того, що говориться, буквально, не розуміє гумор, іронію і сарказм.

Обмежені патерни поведінки і гри

Діти з розладами аутистичного спектру часто обмежені, ригідність і навіть нав’язливі
в поведінці, активностях і інтересах. Симптоми включають:

  • Повторювані тілесні руху (махи руками, хитання, перебирання); постійні руху.
  • Нав’язлива прихильність до незвичайних предметів (гумки для скріплення чого-небудь, ключі, вимикачі
    світла).
  • Заклопотаність специфічними темами, часта захопленість числами і символами (карти, номерні знаки,
    спортивна статистика).
  • Сильна потреба в одноманітності, порядку, рутині (наприклад, викладання іграшок в лінію, проходження
    ригідного розкладом). Розбудовується змінами в своєму розпорядку або навколишньому середовищу.
  • Зачарованість крутяться предметами, що рухаються елементами або частинами іграшок (наприклад, крутиться колесо
    на гоночній машині замість гри з машиною в цілому).

# Xf129;

Як грають діти з розладами аутистичного спектру

Діти з розладами аутистичного спектру схильні до меншої спонтанності, ніж
інші діти. На відміну від звичайного цікавості маленької дитини, що вказує на предмет, який
захопив його увагу, аутистические діти часто не демонструють інтересу або не розуміють, що відбувається
навколо них. Вони також грають по-іншому. Вони стикаються з труднощами в функціональних іграх або
у використанні іграшок таким чином, який передбачається, наприклад, іграшкові інструменти або набір
для готування. Вони зазвичай не «грають понарошку», не цікавляться груповими іграми,
не наслідує іншим і не використовують іграшки якимось творчим чином.

Супутні ознаки і симптоми

Хоча ці проблеми і не є частиною офіційних діагностичних критеріїв аутизму, діти
з розладами аутистичного спектру часто страждають від однієї або декількох наступних з них:

  • Проблеми з сенсорикой. Багато дітей з розладами аутистичного спектру реагують на сенсорні стимули
    або занадто гостро, або вкрай недостатньо. Часом вони можуть ігнорувати людей, які говорять з ними, навіть
    може здаватися, ніби вони глухі. Однак в інший час їх може стривожити навіть найдрібніший звук. Раптовий шум,
    такий як телефонний дзвінок, може засмутити, і вони можуть відреагувати тим, що заткнуть вуха і почнуть видавати
    повторюваний шум, щоб заглушити дратівливий їх. Діти аутистичного спектра також занадто чутливі до
    дотиків і текстур поверхонь. Вони можуть с’ежіваться від поплескування по спині або від відчуттів від певної
    тканини на поверхні шкіри.
  • емоційні складності. Діти з розладами аутистичного спектру стикаються зі складнощами в
    регуляції своїх емоцій і в вираженні їх прийнятним способом. Наприклад, ваша дитина може почати кричати, плакати
    або істерично сміятися без видимої причини. Під впливом стресу він може демонструвати руйнівний або
    агресивна поведінка (ламати речі, бити інших чи завдавати ушкоджень собі). Національний центр з поширення
    дитячої інвалідності (США) також вказує на те, що аутистические діти можуть ігнорувати реальну небезпеку,
    подібну рухається транспортному засобу або великій висоті, але лякатися нешкідливих предметами, такими як опудала.
  • Незвичайні розумові здібності. Розлади аутистичного спектру трапляються у людей будь-якого
    інтелектуального рівня. Однак навіть діти з інтелектом від нормального до високого часто мають надзвичайно розвинені
    розумові навички. Тож не дивно, що вербальні навички зазвичай слабше розвинені, ніж невербальні. Крім того,
    діти з розладами аутистичного спектру зазвичай добре виконують завдання, що задіють короткочасну пам’ять або
    візуальні навички, в той час як завдання, що залучають символічне або абстрактне мислення, викликають
    труднощі.

# Xf129;

Видатні здібності при розладах аутистичного спектру

Приблизно 10% людей з розладами аутистичного спектру володіють видатними
здібностями, такими, наприклад, як їх зображує Дастін Хоффман у фільмі «Людина дощу».
Найбільш поширені видатні здібності включають математичні обчислення, художні та музичні
здібності, незвичайна пам’ять. Наприклад, людина з аутизмом може виявитися здатним перемножать великі числа
в розумі, зіграти на фортепіано концерт, почувши його лише раз, або швидко запам’ятати складну карту.

діагностика

Шлях до діагнозу аутизм може бути складним і зажадати багато часу. Насправді,
часто проходить два або три роки після того, як були помічені перші симптоми аутизму і до того, як поставлений
діагноз. Так відбувається через острах «навісити ярлик» або поставити невірний діагноз дитині. Однак діагностика
аутизму також може тривати довго, якщо лікар не ставиться серйозно до занепокоєнь батьків або якщо сім’я
не вдається до фахівцям сфери здоров’я, які спеціалізуються на розладах
розвитку.

Якщо ви турбуєтеся, що у вашої дитини аутизм, важливо звертатися до медичної
діагностиці. Але не чекайте, поки діагноз буде поставлений і почнеться лікування. Раннє втручання протягом
дошкільних років підвищить шанси дитини подолати затримку розвитку. Тому подивіться на можливості лікування
і постарайтеся не хвилюватися, якщо ви все ще не отримали певний діагноз. потенційний ярлик
на проблеми дитини не повинен переважувати потреба в лікуванні симптомів.

Діагностика розладів аутистичного спектру

Щоб визначити, чи є у дитини аутизм, проблема, пов’язана з розладом
аутистичного спектру або інша проблема розвитку, клініцисти уважно дивляться на те, як дитина соціалізується,
спілкується і поводиться. Діагностика заснована на спостережуваних моделях поведінки.

Якщо ви хвилюєтеся, що ваша дитина має розлад аутистичного спектру і скринінг
розвитку підтверджує ризик, попросіть лікаря або педіатра негайно зв’язати вас з фахівцем по аутизму або
командою фахівців, здатних до повноцінної оцінки. Так як діагностика розладів аутистичного спектра складна,
важливо, щоб ви працювали з експертами, які мають великий досвід і сильну підготовку з цієї вкрай
вузької області.

Команда фахівців, залучена в діагностику, включає:

  • Дитячих психологів.
  • Дитячих психіатрів.
  • Дефектологів, що спеціалізуються на мовлення.
  • Педіатрів, що спеціалізуються на розвитку.
  • Педіатрів-неврологів.
  • Отоларингологів.
  • Фізіотерапевтів.
  • Вчителів зі спеціальною підготовкою.

Діагностика розлади аутистичного спектру не швидкий процес. Немає якогось одного
медичного тесту, які дозволяє точно діагностувати проблему. Замість цього, щоб точно визначити проблему
дитини, потрібно безліч оцінок і тестів.

Оцінка при підозрі на розлад аутистичного спектру

  • Опитування батьків. На першій фазі діагностичної оцінки ви розповісте лікаря вихідну інформацію
    про медичний стан дитини, його розвитку та особливості поведінки. Якщо ви вели журнал або робили
    записи про все, що вас турбувало, поділіться цією інформацією. Лікар також захоче знати про медичні
    особливості вашої родини і історії, пов’язаної з психологічними особливостями сім’ї.
  • Медичні дослідження. Медична оцінка включає загальний фізіологічний і неврологічне
    дослідження, лабораторні тести і генетичний тест. Ваша дитина пройде через цей цілісний скринінг,
    щоб визначити причини проблем розвитку і з’ясувати будь-які супутні захворювання.
  • Тест на слух. Так як проблеми зі слухом можуть виливатися в затримку розвитку
    в соціальному плані і в плані мови, їх слід виключити до того, як думати
    про діагноз розлади аутистичного спектру. Ваша дитина пройде через формальні оцінки отоларингологів,
    в яких будуть тестуватися його порушення слуху, так само як і будь-які інші проблеми зі слуховий
    і звуковий чутливістю, які можуть супроводжувати аутизму.
  • спостереження. Фахівці з розвитку спостерігатимуть вашої дитини в різноманітних умовах,
    щоб виявити незвичайну поведінку, характерне для розладів аутистичного спектру. Вони можуть поспостерігати
    за тим, як грає дитина або як взаємодіють з іншими людьми.
  • Скринінг на свинець. Так як отруєння свинцем може викликати симптоми, що нагадують аутизм,
    Національний центр здорового навколишнього середовища (США) [National Center for Environmental Health] рекомендує, щоб всі
    діти із затримкою розвитку були досліджені на предмет отруєння свинцем.

Залежно від симптомів дитини і їх тяжкості, діагностичні оцінки можуть
включати дослідження мови, інтелекту, соціальних навичок, особливостей сфери відчуттів і дослідження рухових
навичок. Ці тести допоможуть не тільки діагностувати аутизм, а й також визначити, яке лікування потрібно
дитині.

  • Оцінка мови і мови. Логопед проведе оцінку мовлення дитини і його комунікативних здібностей, які
    є ознаками аутизму. Вони також будуть шукати будь-які індикатори певних порушень мови або
    її розладів.
  • когнітивні тести. Вашій дитині можуть запропонувати стандартизований тест на інтелект або іншу оцінку
    розумового розвитку. Дослідження розумової сфери допоможе відрізнити аутизм від інших розладів.
  • оцінка адаптивності. Вашої дитини можуть досліджувати в зв’язку з його здатністю функціонувати
    в різних ситуаціях, вирішувати проблеми і пристосовуватися до ситуацій реального життя. Це передбачає
    дослідження соціальних, невербальних і мовних навичок, так само як і оцінку здатності виконувати повсякденні
    завдання, такі як самостійно одягатися або приймати їжу.
  • Сенсорно-рухова оцінка. Так як порушення сфери відчуттів часто супроводжують аутизму і навіть можуть
    бути сплутані з ним, терапевт проведе оцінку дрібної моторики, грубої моторики і сенсорних систем вашого
    дитини.